dilluns, 11 de juny del 2018

SECCIÓ DE SENDERIME. SORTIDA 248
Dissabte 22 d'Abril 2017
CINGLES DE VALLCEBRE

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  7.00 hores.
Itinerari autocar. Teià –  Vallcebre. Distancia 140 km. Temps 1.50 h
1r.  Nivell. Dificultat fàcil moderat. Distancia 15 km. Desnivell acumulat 700 m. Temps 5.30  h.
2º.  Nivell. Dificultat fàcil. Distancia  11 km. Desnivell acumulat 435 m. Temps 4.30 hores.

Descripció de l'excursió.
Les característiques d’aquest itinerari, són les grans panoràmiques, en una visió de casi 360º, que podem contemplar durant tot el recorregut, resseguint els cingles arran dels penya-segats. El paisatge és canviant i contrastat des de bosc d’espessa vegetació a llocs rocosos i àrids. També hem de destacar la bona senyalització dels diferents recorreguts possibles.
9.00 h. Iniciem la ruta des del Mirador del Deig, direcció la Foradada, lloc situat a 1 km de la sortida, on farem una curta parada per esmorzar. Havent esmorzat reprenem el recorregut en suaus pujades, de tant en tant el camí es torna mes planer.  Arribem al Grau de La Mola (1337maltd) estem a mig camí del recorregut. En aquest punt el camí comença a pujar més fort durant 2.5 km fins arribar el punt mes alt del recorregut. (1592m alt) A partir d’aquest punt no pararem de baixar fins arribar el Pla de La Barraca i Mirador del Telefèric. Tan sols ens mancarà 2.5km per arribar a  Vallcebre on ens espera l’autocar.

9.15 h. 2º Nivell. Sortim de Vallcebre, de baixada direcció a la Foradada, on esmorzarem. Havent esmorzat seguirem el mateix recorregut del 1r Nivell, fins arribar al Grau de La Mola, en aquest punt iniciarem la baixada direcció l’ermita de Santa Magdalena, deixem el lloc, continuant de baixada fins arribar a Vallcebre                                                                                                                                                                    14.15 h. Final del recorregut.
15.00 h. Dinar en el Restaurant  Hostal Pedraforca.                                                                              17.15 h. Viatje de tornada a Teià.
19.00 h. Arribada aproximada a Teià.