diumenge, 21 de novembre del 2021

SECCIÓ SENDERISME -EXCURSIÓ 292

Dissabte 20 de novembre 2021

Els castanyers monumentals de Viladrau des de la Solana

Sortida circular de un únic nivell i de dificultat tècnica moderada.

Transport: en autocar (a dins tothom en mascareta)

Hora i lloc de la sortida: a les 7h del matí a la rotonda del final de la Riera a l’entrada de Teià, al costat de l’aparcament de sota la biblioteca.

Distància: 13,3 Km.

Desnivell positiu: 490 metres

Descripció: La impressionant castanyeda de Merli dins el torrent de l’Erola és l’objectiu de aquesta sortida, la sortida ens permet visitar alguns dels castanyers monumentals existents al voltant de la vila de Viladrau, el castanyer de les Nou Branques i les castanyedes de Can Bosc i Can Gat.

RECORREGUT

Comencem a caminar travessant l’antiga carretera Viladrau-Vic seguint per una pista fins el pont del Molí de Baix, el salt d’aigua de la petita presa del Molí Vell. Caminem fins els jardins de Mas Noguer on hi ha plantats des de 1898 arbres monumentals com un avet blau, un avet grec, una sequoia roja i l’anomenada “Sequoia del Noguer”, catalogada al registre d’Arbres Monumentals Catalunya.Passem al costat dels jardins i tot arribem fins el Castanyer de les Nou Branques. Amb gairebé 24 metres

d’alçada i un perímetre de sis metres i mig, és un dels arbres més emblemàtics del Montseny per la seva edat (aproximadament 700 anys) i la seva forma de canelobre. Tornem al camí que dúiem i baixem pel corriol i entrem així dins una fageda on es troba la castanyeda de Merli o del Torrent de l’Erola. Aquesta Castanyeda, és un dels boscos de castanyers més espectaculars deViladrau, amb castanyers que poden tindre més de 500 anys.A l’altra costat de riera i a banda i banda de camí es troben els castanyers monumentals de Can Bosc.Seguim traça, passant al costat de un altre castanyer monumental enclavat a ran de camí i tot seguit una cruïlla amb un pal informatiu del sender Meridià Verd i fins a Viladrau, tancant el cercle.