dilluns, 11 de juny del 2018

Dissabte 5 de novembre 2016
                 LA FARGA BEBIÉ – BUFADORS – CASTELL DE MONTESQUIU – MONTESQUIU
(Ripollés - Osona)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.
7.00 hores.
Itinerari autocar. Teià – Sant Quirze de Besora – La Farga Bebié 103km. Temps 1.20 hores.
1r.  Nivell. Dificultat moderat. Distancia 16 km. Desnivell acumulat 675 m. Temps 5.00 h.
2º.  Nivell. Dificultat fàcil. Distancia 12 km. Desnivell acumulat 410 m. Temps 4.00 hores.         Descripció de l’excursió.
 8.30 h. Inici de l’excursió. Sortim tots junts direcció l’ermita de Sant Moí, on pararem per esmorzar. Havent esmorzat, ens dirigim a l’entrada dels Bufadors, per l’Oest. Dins dels Bufadors i havent recorregut el seu interior, els grups es separen en el punt on comença la pujada.
1r Nivell. Un cop dalt de la serra, anirem seguint la carena direcció el Coll de Beví; en aquest punt el recorregut segueix per la pista, anant a trobar la Collada de Beví Gros, (Punt de pas dels companys del 2º Nivell) on s’inicia una part molt interessant del recorregut, El Torrent de les Dous, meravellós exemple de bosc humit, d’exuberant i frondosa vegetació. Sortint del bosc, anirem pels prats i la masia de Planeses,  La Solana, Castell de Montesquiu i finalment arribarem al poble de Montesquiu.
 2º Nivell. Havent deixat els del 1r Nivell, tornaran enrrere direcció a la Collada de Beví Gros, (punt de pas del 1r Nivell) per continuar en direcció al Torrent de les Dous, prats i masia de Planeses i directament al poble de Montesquiu on s’espera l’autocar. El participants del 2º Nivell que desitgin anar al Castell de Montesquiu, tenen un increment de 1.5km de pujada i baixada. El total del recorregut 13.5 km.