dijous, 22 de novembre del 2018

SECCIÓ  SENDERISME. SORTIDA 265
17 DE NOVEMBRE 2018
PEDRAFORCA 360º (BERGUEDÀ)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  6.30 hores.
Itinerari autocar. Teià – Gósol. Distancia 152 km. Temps 2.25 h.
 1r.  Nivell. Dificultat moderat. Distancia 17 km. Desnivell acumulat 690 m. Temps 5h.30min
2on.  Nivell. Dificultat fàcil. Distancia 7 km. Desnivell acumulat 400 m. Temps 3h.30 min hores.

Descripció de l’excursió:
8:45 h. 1er.Nivell   Ruta circular al Pedraforca, fent una volta de 360º al massís. L'itinerari ens permet conèixer tots els vessants d'aquesta muntanya emblemàtica de Catalunya. Sortirem de Gósol pel camí de la Cerdanya, desprès d’uns 2 km. Arribarem a la font Terrers on esmorzarem. Aquí es separen els camins de la “curta” i de la “llarga”. Continuarem pujant cap el prat de la baga i el coll del Collel, punt més alt de la sortida. Prendrem la pista cap el refugi Lluis Estassen passant pel coll del pi Jagut, amb impressionants vistes de la cara N del Pedraforca, i continuarem cap al vessant E passant per sota de la tartera de Saldes. Tornem a pujar cap a coll de Jou pel camí dels Miners, sota la impressionant paret calcària de la cara S i, finalment, retornem al punt d'inici a Gósol.
8:45 h. 2º Nivell. Sortirem junts amb els de la “llarga” fins l’esmorzar a la font Terrers. seguirem ascendint per bosc de pi negre fins arribar a una clariana que corona un petit cim, des d´aquí, trobarem senyals de PR per un sender baixador entre bosc. En arribar al Coll de Josa, agafarem una variant que ens du directament a Gósol.
14.30 h. Final del recorregut.
15.00 h. Dinar en el Restaurant “Hostal Pedraforca”
17.15 h. Viatge de tornada a Teià.
19.30 h. Arribada aproximada a Teià.