diumenge, 16 de febrer del 2020

SORTIDA 279 SANTUARI DEL FAR - SANT MARTÍ SACALM

SECCIÓ DE SENDERISME   SORTIDA 279
   Dissabte  15 de febrer 2020 Travessa
SANTUARI DEL FAR – SANT MARTÍ SACALM – COLL DE CONDREU (llarga)
RUPIT – COLL DE CONDREU (curta)
(Osona – La Selva)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  7.00 hores.
Itinerari autocar. Teià – Santuari del Far. Distancia 130 km. Temps 1,45 h.
1er Nivell llarga. Travessa.
Dificultat mitjana Distancia 12.50 km. Desnivell acumulat 737 m. Temps 5.30h Nivell curta. Semi circular.
Dificultat fàcil. Distancia 9,5 km. Desnivell acumulat 300 m. Temps 4.20h
08:45 h. Arribada al Far on baixaran els que facin el 1er nivell. L’autocar continua direcció a Rupit, on comença el 2º nivell o curta.

Descripció de l’excursió.
08:45 h. 1er Nivell. Comencem a caminar del Santuari del Far estant (1.125 alt) per iniciar la baixada cap a Sant Martí Sacalm pel Grau de Santa Anna en pronunciadíssim  descens suavitzat tant sols per les ziga-zagues del camí i la bellesa del corriol. Un cop baixat el Grau el camí es quasi planer en direcció a Sant Martí Sacalm (804 alt). D’aquí estant emprendrem una monòtona marxa per una ample pista per sota de les Cingleres del Far durant 4.5 km. Anirem veient les Cingleres del Far, de Castellet i de Casadevall destacant-se isolada L’Agullola. Arribarem al Castell de Fornils, que visitarem o no segons l’horari que portem .Això marca el final del camí per pista i emprendrem la pujada al Grau del Goleró. Inicialment i deixant a la dreta la Masia La Triola i sense camí definit, anirem a cercar el corriol que enllaça amb el grau. La pujada del grau no es gaire exigent però ascendeix sense descans. Pujat el Grau de Goleró anirem baixant cap a Coll de Condreu passant per la Masia de L’Om i la Riera de Condreu en un recorregut descendent de dos quilòmetres. Aquí ens reunirem amb els caminant del 2º nivell i l’autocar.

09:15 h. 2º Nivell. Baixarem de l’autocar a Rupit i baixant per la Riera de Rupit ens dirigirem cap al Salt de Sallent, on arribem desprès d’una suau pujada, un cop visitat el Salt i sempre pujant de manera suau anirem passant pels Cingles de Pujolras, de Castellet, de Casadevall i del Goleró, tenint al davant la Cinglera de El Far. Arribats dalt del Grau del Goleró (que es per on pujaran els de la Caminada Llarga) agafarem el camí cap a Coll de Condreu per la Masia de L’Om i la Riera de Condreu fins al Restaurant Coll de Condreu (tancat, no birra) on ens espera l’autocar per portar-nos a Can Toni Gros i el restaurant Can Puntí