dilluns, 22 de març del 2021

SECCIÓ SENDERISME. EXCURSIÓ 285B

ERMITES DE BLANES I LLORET SORTINT DE TORDERA

COMARCA MARESME/LA SELVA

Per distància, desnivell i dificultat la sortida es a l’abast de tothom i sols hi haurà una ruta.

Distància 10,5 quilòmetres; desnivell positiu 350 metres (temps estimat 4/5 hores)

Per compliment de les mesures Covid:

La sortida serà en cotxes particulars i dins la comarca del Maresme. Es conservaran les distàncies de seguretat de 1.5 metres mínim i en grups de màxim 10                            persones

Tots els assistent complimentaran el full autoresponsabilitat (que enviem junt amb el mail).

Aparcament i lloc de sortida: Gran aparcament de Sant Daniel a Tordera. Els que vagin directe han d’avisar per no esperar-los a Teià.

Sortida des de Teià: concentració a les 07:30 a l’aparcament de Can Llaurador (no a la Rotonda)

A SANT DANIEL (Tordera): començarem a caminar cap a les 08:30 per tant qui vagi directament tingui present estar una mica abans.

Descripció:  Sortirem de Sant Daniel en direcció a Ca L’Angeleta on prendrem la pista a la dreta (per l’esquerra serà la tornada). Caminarem per un ample sender                 a estones molt afectat per l’erosió i per amples pistes.Arribem en 3,5 Km al Santuari de Sant Pere del Bosc, edificació actual sobre un antic Santuari. L’edifici actual               el va fer construir per un indià de Lloret: Nicolau Font i Maig “Conde de Jaruco” que va adquirir l’antic Santuari durant la “desamortització” de Mendizábal. En la                         actualitat es un hotel de luxe i esperem poder entrar sense problemes fins els jardins.

Després de visitar el lloc seguim en baixada cap a la Mare de Deu de Gràcia que en realitat es una creu de terme amb capella. Està ubicada en una riera feréstega                 que no deixa indiferent i es on assolim el punt més baix de la caminada. Per tant seguirem camí forçosament en pujada per amples pistes amb trams molt afectats                  per l’erosió i amb algunes inclinacions molt considerables que ens faran suar de valent. Això seran son dos quilòmetres fins arribar al Turó del Vilar (que passarem                  100 metres per sota).

A continuació es tot baixada fins al Santuari del Vilar. Aquest es ben maco i mereix una visita tranquil·la; però està envoltada per una immensa àrea de pic-nic que                fa sospitar que tranquil·litat més aviat poca en cap de setmana (com a compensació qui vulgui podrà fer una cerveseta .

A partir del Vilar el camí es ja un passeig de mig hora per una pista (amb un viacrucis curiós) fins arribar a l’aparcament de Sant Daniel.