dimarts, 7 de setembre del 2021

Curta:

Desnivell acumulat 500 i 7km

Lloc de trobada

A les 8h 30 min al Santuari de Montgrony a les 8h 30’.La ruta des de Teià al Santuari, es per la C17 fins a Campdevanol, on s’agafa desviació a Gombren, i passat elpoble a uns 2,5 kms trobareu a la dreta la desviació cap el Santuari.

Excursió Llarga

Sortirem per les escales a la capella de la Mare de Déu i l'església de Sant Pere de Montgrony i seguirem pel camí del Malpàs fins arribar al Refugi de les Planelles. Agafarem un camí senyalitzat que ens pujarà al Forat de Sant Ou. Tornarem al refugi de Planelles, per seguir la pista fins trobar una cruïlla on seguirem un camí amb senyals de pintura groga del camí que ens porta a les runes de la casa de Sant Ou, on seguirem per un camí que puja pel mig d'unes antigues feixes fins trobar la Cova de les Pubilles. Un cop visitada retornarem a la pista desfent el camí de l'anada i continuarem per la pista fins el Coll Roig i mes endavant les runes de l'antic Monestir de Monegals i el Pla de Mongegals. Per una pista forestal anirem a trobar el a trobar el GR 3 (pintura vermella i blanca) que seguirem per arribar al Coll de la Pardinella on trobem el seu Dolmen. Seguirem el GR fins trobar una cruïlla que ens senyala la font de la Mare de Déu i retornarem a la cruïlla per continuar per el GR, que ens portarà a sota del Cingle de Montgrony i per una pista arribarem al nostre punt de sortida.

Excursió Curta

La primera part fins la Cova de les Pubilles es igual, Des de aquí tornarem per pista fins el Santuari.