dilluns, 21 de març del 2022

Dissabte 19 de MARÇ 2022

LLOSA DE CAVALL I MOLA DE LORD

Punt de trobada: Carretera de Sant Llorenç a Lord- Ermita de Sant Serni:

Hora: 08:45 Aparquem uns centenars de metres passada l’ermita en direcció al Santuari de Lord.

Desplaçament en cotxes particulars (No es pot anar en autocar perquè no pot arribar al punt de sortida)

Variant Llarga:  13 km, desnivell 650 m.

Iniciem la caminada cap el túnel del Coll de la Creu de Canalda que travessarem per fer 1,5 km de carretera asfaltada cap a la Mola de Lord veient a mà dreta les cingleres de la Serra Llarga. Un cop allà començarem el descens del Grau de Solord fins a la Masia del mateix nom a la riba del Pantà de la Llosa de Cavall. Farem una agradable passejada de dos km pel costat del pantà amb bones vistes de les seves parets, la presa, les Cases de Posada, els espaterrants Bastets, els contraforts del sinclinal de Busa i el Capolatell (presó de Busa). Ara mateix el baix nivell del pantà fa que la vista sigui força insòlita. Al cap de dos quilòmetres planejant per la riba arribem a la Rasa de Torroella.  Toca fer un ascens continuat i exigent de 500 metres de desnivell en tres quilòmetres durant el qual anirem veient a la nostra esquerra els  barrancs del Clot de Vilamala i a sobre, però més lluny, la Serra de Canalda.  Arribarem a la Planella de Sòbol on al davant el Tossal de la Creu del Codó cridarà la nostra atenció. Advertència: en aquesta part del recorregut cal fer un llarg pas anomenat “el Mal Pas” que transcorre a ran de cinglera i en un punt  te cordes per agafar-se; anant amb la deguda atenció no té cap perill però avisem  per qui tingui vertigen o els precipicis li produeixin basarda. En arribar al peu de la Creu del Codó agafarem a mà dreta el GR7 que seguirem en còmoda baixada i en uns 45 minuts ens portarà als cotxes

Variant Curta: 7,8 km, desnivell 600 m .

Iniciem la caminada cap el túnel del Coll de la Creu de Canalda i un cop travessat al cap de 100 mts s’agafa la pujada cal al Tossal de Vall-llonga (1.251 mts). Tot seguit es baixa cap a l’aparcament del Santuari de Lord per pujar les escales i rampes del Viacrucis fins a dalt de La Mola on es troba el Santuari, travessarem la Mola i baixarem pel Camí de Sant Jaume cap el Grau de Solord on un corriol ens portarà un altre cop a l’Aparcament del Santuari des d’on per la carretera caminarem uns dos quilòmetres fins arribar al lloc on estan els nostres cotxes.