dilluns, 17 de juliol del 2023

SORTIDA 310 - TUC DE PARRÓS (VALL D'ARAN)

SECCIÓ SENDERISME - EXCURSIÓ 310

Dissabte 14,15 i 16 de Juliol 2023

Tuc de Parrós (Vall d'Aran)

Sortida amb dos nivells de dificultat de recorregut i viatge en cotxes particulars

Ens allotjarem, com es costum, en l'hotel “La Creu” de Salardú. Els preus per aquest any són:

Habitació doble MP: 160 € per nit, Habitació individual MP: 95 € per nit. Aquests preus són especials per

nosaltres i s'aplicaràn a les reserves mínimes de cap de setmana complert (2 nits). Per als no socis del

CET s'aplicarà un pagament a banda de 5 € per despeses de gestió.

DIVENDRES 14: Sopar i dormir en l'hotel “LA CREU de Salardú

DISSABTE 15: Un cop esmorsats, ens desplaçarem a l'aparcament de Pla de Beret on iniciarem, tant el

recorregut llarg com el curt.

Llarga: Circular al Tuc de Parrós Excursió de 17,5 Km i 1.091m de desnivell acumulat. Sortirem pel cami

que va cap a Montgarri i ben aviat pendrem un camí cap a l'esquerra que entra en el bosc de Parrós i

seguirem, sempre per lésquerra l'arriu de Parrós, passarem al costat de les runes de la “cabana des

Gavachis” i arribarem als petits estanys des Closos (probablement secs). Aquí girarem a la dreta i

iniciarem la pujada, ja amb més pendent per un terreny de prats i pastures. Arribarem a l'estanh nere de

Parros (2.500m) i girarem a l'esquerra pujant un fort pendent que ens portarà a l'avant cim (2.700,) des

d'on podrem veure la creu que identifica el nostre objectiu: Tuc de Parrós (2.729m). Per la tornada

agaferem d'inici el mateix cami que la pujada però en un punt ens desviarem agafant un camí diferent

que ens portarà de nou al parking de Pla de Beret. En el moment de la baixada que considerem

convenient ens aturarem per dinar.

Curta: Circular al “Clot de l'Os” 7,2 Km i 407 m de desnivell El circ del Clot de l'Os està situat ben bé

sobre l'estació del Pla de Beret. Son un conjunt de llacs que queda sota la carena que fan els tucs de

Bacivers i de Marimanha. És un indret que, tot i estar tant a prop de les pistes, ha conservat una gran

bellesa. És una passejada molt agradable i poc exigent

DIUMENGE 16: Dia lliure, per posar en pràctica iniciatives individuals o de grup i tornar cap a casa.