dilluns, 11 de juny del 2018

SORTIDA 244 LES TINES

SECCIÓ DE SENDERISME. SORTIDA 244
Recorregut Sant Pere d’Oristrell – Masia de l’Arbocet –Rocafort –
Masia del Flequer – Les Tines.

Itinerari llarg 15.5 km. Desnivell acumulat 550 m.
Parada autocar. Segons es circula pel la carretera BV-1224 que va des de El Pont de Vilomara a Rocafort, els autocars han de fer parada en el marge esquerra de la carretera, punt de baixada dels participants, situat a 900 metres passat el km5. En aquest punt hi ha marge suficient per parar i  fer un canvi de sentit. Davant mateix trobareu el punt de l’inici del recorregut, també i veureu una senyal de fusta que indica Oristrell.
Primera part de la Ruta. Comenceu a caminar segons indica la senyal, direcció Oristrell, passareu al torrent i trobareu la zona d’aparcament de cotxes, passeu de llarg i a poc us desviareu de pujada per la pista cimentada, que no deixareu fins el Mas de Can Oristrell. Passat el mas trobareu una balla que la passareu pel costat, aneu amb compta a 50 metres un corriol a l’esquerra us desvia de la pista, per arribar en pocs minuts a l’ermita de Sant Pere d’Oristrell, (ermita situada a 1.5 km del punt de sortida) on fareu parada per esmorzar.
Segona part de la Ruta. Havent esmorzat repreneu la marxa, per la pista que va per darrera de l’ermita, mes endavant deixeu la pista, entrant per un sender que us conduirà de baixada al Torrent de la Font de l’Alber. Tot just passat el Torrent us trobareu una finca ballada amb porta d’accés, aneu seguint la pista a la dreta, segons indica el track i paral·lel a la balla, en arribar on la pista fa un gir de 90º , deixeu la pista i seguiu recta entrant amb un corriol, a la vostra dreta tindreu el torrent que el creuareu varies vegades abans d’arribar a la Masia de l’Arbocet, situada entremig de prats i vinyes. Segurament el gossos us començaran a bordà, ni cas. Aneu seguin la el track i us portarà a les Tines de l’Arbocet situades davant de l’entrada de la masia, deixant les Tines a l’esquerra, segons la marxa, en aquest punt la pista es fa ampla, no deixareu de pujar fins arribar a la casa de El Bofí, situada a pocs metres, en la part dreta segons la marxa, pro que no arribereu a veure. Punt de coincidència del recorregut de tornada de Rocafort. Si gireu a la dreta arribaríem a la casa del Bofí, seguiríem la pista direcció Les Grauetes, fent ja el camí de tornada. Aquesta alternativa es possible, si volem estalvià 3.5 km i no anar a Rocafort.
Tercera part de la Ruta. Si anem direcció Rocafort. Hem d’agafar el camí de l’esquerra, anant seguin la carena que ens ofereix bones panoràmiques i divisarem, si no hi ha boires les runes del Castell de Rocafort, aquesta part es la de mes alçada de l’itinerari. Seguin el track arribarem a la carretera BV-1224, tot just arribar, no creuarem la carretera i seguirem un camí a mà dreta paral·lel a la carretera, que anirem seguin fins arribar a Rocafort, farem la volta al poble, anant a trobar les senyals que ens conduiran a la casa de El Bofí, punt que hem anomenat anteriorment.
Quarta part de la Ruta. Arribats el Bofí continuarem veien indicacions que anirem seguin, sempre fent cas al track, a 500 metres aproximadament trobarem la casa de Les Grauetes, que també tenen gossos, això si tancats. Passem la casa pel la part baixa i anem seguin un corriol de baixada, (atenció en aquesta zona hi ha diferents camins esteu ven agrupats, per que no es dispersi el grup) Seguirem tots junts pel corriol que ens portarà a la pista, que va seguin el Torrent del Flequer, després de caminar 2 km, deixarem la pista i per un corriol anirem a trobar la Masia de Can Flequer, situada dalt d’un turonet. Aquesta masia te una tina al costat de la casa, actualment la masia està ballat el pas i algunes de les finestres tapiades. Per tant hem de passar de llarg i seguir la nostra ruta.
Cinquena part de la Ruta. Havent deixat endarrere la masia, entrem en la zona de les Tines. La primera que trobarem son les Tines camí del Flequer situada a 300 metres de la masia, a continuació les Tines del Ricardo, les Tines de l’Escudelleta, Tines de les Tosques i finalment les de La Bleda. Totes elles ben restaurada i documentades amb uns plafons informatius, sobre el correu de la vinya. Havent passat la darrere Tina, no mes ens manca un tram de 1.5 km per finalitzar el recorregut.

Observació molt important pels guies de cada grup.
Degut que en els dos grups som una bona colla de participants i durant tot el recorregut hi ha moltes cruïlles de camins. Es necessari i recomanable que el grup durant tot l’itinerari estigui compacta. Això vol dir que en cada cruïlla el capdavanter s’ha de parar i no reprendre el camí fins que estigui segur que tothom segueix per molt evident que sigui el camí, els guies no han de reprendre la marxa fins que hi hagi la certesa de que el grup marxa uniforme i compacta.  Si quelcom participant avança al capdavanter, se li ha d’avisar que no ho faixi.  Hem de procurar que en els diferents grups no es distanciïn un participant del altre, que no es quedi el grup dividit. El ritma el marcaran els capdavanters, procurant adaptar-se en els que van mes lents. Per tant per mes seguretat davant de cada recorregut aniran dos guies i dos que tancaran. Sobre tot en ele primer Nivell.
Tots els participants que vulguin fer el 1r Nivell llarg i que han participat en Senderisme Exprés tenen el nivell suficient i ritme adequat.

Recorregut Sant Pere d’Oristrell –  Les Tines.
Itinerari. Distancia 7.5 km. Desnivell acumulat 318m.
Segona part de la Ruta. Havent esmorzat repreneu la marxa, per la pista que va per darrera de l’ermita. Arribant a una cruïlla de pistes, agafarem la de la dreta, que baixa direcció al camí de Can Flequer i les Tines.                                       La primera tina que trobarem, son les Tines camí del Flequer, a continuació les Tines del Ricardo, les Tines de l’Escudelleta, Tines de les Tosques i finalment les de La Bleda. Totes elles ben restaurada i documentades amb uns plafons informatius, sobre el correu de la vinya. Havent passat la darrere Tina, no mes ens manca un tram de 1.5 km per finalitzar el recorregut.