dijous, 23 de gener del 2020

SORTIDA 272 SETCASES - VALL-LLOBRE

SECCIÓ DE SENDERISME    SORTIDA 272
      Dissabte 15 de juny de 2019
Setcases – Vall-llobre - Ref. J Farrer - Carboner «llarga»
Llanars – L’Ascensio - Camprodon «curta»
(Ripollès)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  6,30 hores.
Itinerari autocar. Teià – Setcases  distancia 135 km. Temps 2.00 h.
Nivell 1er. Dificultat mitjana. Distancia 13.600 km. Desnivell acumulat 774 m.  Temps 5.30 h. (circular).
Nivell 2n. Dificultat baixa. Distancia 9,200 Desnivell acumulat pujada 450 m.  baixada 460 m. Temps  4,30 h. (Travessa)

Descripció de l’excursió:
Nivell 1er. Arribarem a Setcases (1270 alt) sobre les 8,30 hores, esmorzarem , seguidament començarem a caminar pel torrent de la Vall-llobre, a mig km. trobarem la font del Boixat seguirem pujant pel torrent suaument fins a trobar una palanca «pont de ferro» el km. 2,300 aprox. una mica més amunt trobarem la Rodonella «masia amb runes» aquí estarem a 1450 mts d’alçada i haurem fet 2,800 Km. seguirem pujant ara si una mica mes en serio i travessarem el torrent capa una banda i capa l’altre un munt de vegades tot seguin les senyal grogues de petit recorregut, haurem de vigilar molt a no posar el peus dins l’aigua per no anar xops la resta de caminada, arribarem a la pista que va de Setcases a Espinavell Km 7,100 i 1870 mts agafarem un tros de pista de baixada i seguidament ens desviarem a la dreta per una pista que ens portarà al refugi Jaume Ferrer 1966 mts. Km 8,400, 100 mts més amunt tenim el sostre de l’excursió 1975 mts «collada de la Baumeta» si tenim el dia clar hi ha una vista impressionant, comencem a baixar per uns prats immensos tot seguin punts vermells,  ens anirem ficant dins del bosc fins arribar una altre vegada a la pista Setcases-Espinavell 1700 mts alçada i al km 10,200 aprox. agafarem la pista 200 mts. amunt i després a la dreta anirem per  un corriol que baixa força dret, baixarem i baixarem fins trobar la riera de Carboner on trobarem un petit, però singular salt d’aigua , anirem baixant pel costat de la riera on anirem veient diferents salts d’aigua, creurem una palanca, aquí estarem al km 11,500 aprox. mes avall veurem un salt d’aigua que ni diuen el «cossi d’en Batlló » és el mes espectacular de la riera, anirem tirant avall tot seguint les senyal vermelles creurem un pont de pedra i sobre el Km. 12,500 arribarem a la carretera que va de Setcases a Vallter 2000, la agafarem de baixada i amb un km. Aprox. Arribarem al punt de destí, Setcases, on  ens esperarà l’autocar per baixar-nos a Camprodon on dinarem.
 Nivell 2º. L’autocar ens deixarà a Llanars 960 mts. on esmorzarem, sortirem per un camí asfaltat fins arribar a un grup de masies «La Vallabriga de baix» allà deixarem l’asfalt i seguirem pujant per un camí ample fins arribar a la masia de «La Vallabriga de dalt» allà haurem fet 1,400 km i pujat a 1100 mts seguirem per aquet camí que pujar suaument i que va fen siga-sagues molt llargues fins arribar al Km 4,100 aprox. i 1300 mts d’alçada «les collades» aquí hi ha una barraca de pedra seca que es pot visitar, a partir d’aqui la pista passa a ser un corriol i puja una mica mes dreta fins arribar a 1360 mts d’alçada el punt mes alt de l’excursió km 5 aquí el camí s’endinsa al bosc i durant un km. aprox. vas pujant i baixant molt suaument fins arribar a un trencall a ma dreta que ens portarà a « l’oratori de l’ascensió» km 6 i 1350 mts. A partir d’aquí es va baixant per mig de prats fins arribar a un camí mes ample que ens portarà a la masia de «Les Fonts» km 7 i 1150 d’alçada seguirem baixant una mica mes i després hi ha una lleugera pujada que ens porta a un camí d’asfalt que no deixarem fins arribar a Camprodon on dinarem.
14.30 h. Final del recorregut 1 i 2 nivell.