diumenge, 19 de gener del 2020

Dissabte  18 de gener 2020 Travessa
SANT JULIÀ DE VILATORTA – SALT DE LA MINYONA –VILANOVA DE SAU
(Osona)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  7.00 hores.
Itinerari autocar. Teià – Sant Julià de Vilatorta. Distancia 87 km. Temps 1.15 h.
1er Nivell llarga. Travessa.
Dificultat mitjana Distancia 15.30 km. Desnivell acumulat 789 m. Temps 5.30h
Nivell curta. Semi circular.
Dificultat fàcil. Distancia 11 km. Desnivell acumulat 400 m. Temps 4.20h
8.20 h. Arribada a Sant Julia de Vilatorta, on comença el 1er nivell. L’autocar continua direcció a Sant Romà de Sau, on comença el 2º nivell curta.

Descripció de l’excursió.
8.35 h. 1er Nivell. Sortim del centre de Sant Julià de Vilatorta (600m Altd) tot passant pel l’església de Sant Julià i plaça de l’Ajuntament. Ja a les afores del poble seguirem direcció el Castell de Sant Llorenç de Munt. (810m altd) Arribant al Coll de Sameda, fem una curta pujada i fem parada per esmorzar. Havent esmorzat reprenem el camí que ens porta al espectacular Mirador Salt de la Minyona. (850m altd) Deixant el mirador, el nostre recorregut, anirà seguint per sobre els Cingles de Vilanova a trobar el Puig de Casadevall i el Puig del Far, (884m Altd) ens arribarem al Roca del Migdia, (766m altd) on podrem contemplar una bona vista sobre el Pantà de Sau. Tornarem endarrere per anar a trobar el grau que ens farà baixar finalment  a Vilanova de Sau. (549m altd) On ens esperarà l’autocar.
9.00 h. 2º Nivell. Arribats a la presa del Pantà de Sau, comencem a caminar direcció a l’església  de Sant Romà i les Cases dels Enginyers. Seguin la pista de l’antic camí de Vic, anirem trobant diferents masies fins arribar al poble de Vilanova de Sau. Una vegada deixat el poble, ens dirigim a Les Tallades i seguidament passarem per Can Mateu, lloc situat en el Pantà de Sau. Passat un pont remuntarem un camí que ens farà arribar en 15 minuts al Restaurant Can Morilla, Punt i final del recorregut.