diumenge, 18 d’abril del 2021

Punt de trobada La Conreria . Camí els Castanyers, davant de l’Alberg

La Conreria . Hora 8,45

Desplaçament:  Cotxes particulars.

En el lloc de trobada  i sortida de l’excursió, l’aparcament es limitat i caldrà arribar amb temps per buscar lloc per deixar el vehicle.

Variant Curta 10 km i desnivell de 400 m .

Sortirem del Alberg cap la Cartoixa de Montalegre (Una de les  24 cartoixes existents al món,  que té 600 anys d'antiguitat i acull  11 monjos), que veurem des de l’exterior. Seguirem fins el turo de l’Home on esmorzarem. Reprendrem el camí per anar a buscar la pista de la carena per arribar a la Coscollada el punt mes alt del recorregut . El Poblat Ibèric de les Maleses (de 2000 m2 de superfície i una antiguitat de 2300 anys) serà el darrer punt que visitarem abans de tornar al punt de sortida.

Cal destacar les vistes panoràmiques que podrem gaudir del Maresme, Barcelonès i Vallès, que poden fer que la sortida es perllongui una mica mes del normal.

Aquesta zona acostuma ha ser molt visitada els caps de setmana, sobre tot la pista de la carena, i per això, s’han buscat itineraris alternatius sempre que ha sigut possible.

Variant Llarga  15 km i desnivell 750m.

La primera par del recorregut es idèntic que la variant curta, però en arribar al turo Pic Candeler, a pocs metres del Poblat Ibèric, el deixarem a la nostra dreta per baixar cap a la pedrera i després  anar a buscar el torrent de Reixac, on per pista ens portarà fins San Pere de Reixac (documentada al  S X). La tornada la farem per la mateixa pista, però un cop iniciada la pujada agafarem un corriol en direcció nord que ens pujarà a la carena i al Poblat Ibèric de les Maleses.  A partir d’aquest punt el recorregut serà igual al de la curta.