diumenge, 20 de juny del 2021

SORTIDA 288 - COMA DE L'ORRI - NAIXEMENT DEL TER (RIPOLLÈS) 19/06/2021

SECCIÓ SENDERISME -SORTIDA 288

Dissabte 19 de juny de 2021

COMA DE L'ORRI - NAIXEMENT DEL TER (RIPOLLÈS)

PUNT DE TROBADA: pàrquing 5 de Vallter al peu del telecadira a les 9 hores

Temps estimat des de Teià al Pàrquing 2 de Vallter: 2,15-2,30 hores

TRANSPORT: en cotxes particulars.

EXCURSIÓ: Llarga: 12,800 Km amb un desnivell positiu i negatiu de 912 m (circular)

Curta: 6,900 amb un desnivell positiu i negatiu de 550 m (circular)

Llarga: Sortirem del Pk 5 de Vallter on hi ha el telecadira (2.000 m), baixarem al pàrquing de sota i allà surt un GR que baixa ,en principi paral·lel a la carretera, i desprès paral·lel al riu Ter. És una baixada tranquil·la encara que hi ha força aigua pel mig del camí que tindrem que anar esquivant. Baixarem fins la Jaça d’en Xandeta (1.640 m), allà travessarem el riu per una passarel·la i anirem plans una estona (Pla de l’Avetosa). Desprès començarem a pujar pel torrent de Coma de l’Orri. Farem un parell de km dins del bosc per un sender força trepitjat fins la Jaça del mig (1.950 m), desprès tot prat, amunt passarem per la Jaça de Dalt (2.300 m) fins arribar al coll de la Coma de l’Orri (2.498 m). Des de allà, i si fa bon temps tindrem unes vistes espectaculars (Gra de Fajol, Coll de la Marrana, Bastiments, Vall i Pic del Fresser, Tirapits i d’altres). Tot seguit baixarem una miqueta per evitar un pedregam i desprès arribarem al Coll de la Marrana, el punt més alt de la nostra sortida (2.531 m). Ara ens toca baixar fent unes ziga-zagues fins arribar al prat, més avall arribarem al Pla de la Calma i continuarem baixant fins arribar el Refugi Nou de Vallter. Més avall trobarem la carretera i per la dreta baixarem fins el pàrquing on tenim els cotxes.

Curta: Sortirem igual que la llarga del Pk 5 de Vallter (2.000 m),  pujarem per la dreta de la carretera per un GR fins la base de l’estació d’esquí (2.150 m). Allà pujarem entre pistes i camins fins al naixement del riu Ter (2.480 m), el punt més alt de la nostra sortida. Tot seguit baixarem a buscar les Quadres i el Refugi Vell de Vallter (ambdós en runes). Continuarem baixant fins arribar el Refugi Nou de Vallter. Un mica més avall trobarem la carretera i per la dreta baixarem fins el pàrquing on tenim els cotxes.