dijous, 2 de maig del 2019

SORTIDA 270 SERRA DEL VERD i FONTS DEL CARDENER

SECCIÓ DE SENDERISME. SORTIDA 270
      Dissabte 13 d’abril de 2019
 Serra del verd «llarga» - Fonts del Cardener «curta»

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  6,30h
Itinerari autocar. Teià – La Coma  distancia 145 km. Temps 2.00 h.
Nivell 1er. Dificultat mitjana/alta. Distancia 13,1 km. Desnivell acumulat 870 m. de pujada i 799 m. baixada Temps 5.30/6 h
Nivell 2n. Dificultat baixa. Distancia 8,2 km Desnivell acumulat. 300 m de pujada i 507 m de baixada. Temps  4,00 h.

Descripció de l’excursió:
1R. Nivell  : Excursió pel vessant meridional de La Serra del Verd que ens portarà dels 1.000 als 1850 metres enfilant-se sense fortes inclinacions però de manera ininterrompuda. Veurem cap a Ponent Els Orriets i La Estivella, el Pedrò dels Quatre Batlles, La Tossa Pelada i Les Morreres. Arribarem al Coll de Virolet (o Prat Major) punt més alt de la sortida situat a 1854 m.s.n.m.. Ara cap a Llevant veurem l’empinada tartera que cal pujar per assolir el cim de Cap del Verd (que no es objectiu de la sortida) i cap el Sud tindrem la Serra de Busa amb El Cogul i les agulles de Els Bastets i Els Llengots. Des de el Coll iniciem la baixada en direcció a La Borda d’en Pujol i al Mas del Pujol del Racó on passarem una roureda amb alguns exemplars dignes de fotografia. Travessarem La Ribereta d’en Pujol (esperem que porti poca aigua) trobant pel camí el que queda de la Ermita de Sant Andreu i la Torre del Moro. En pocs minuts arribem a La Coma i finalitzem la ruta. L’arribada hauria de ser a les 14:45 per anar bé (sis hores màxim).

2N Nivell – Un cop descarregats els caminants del primer nivell  l’autocar ens portarà fins al km 28 de la carretera de Sant Llorenç al Port del Compte on començarà la caminada en direcció a les masies conegudes com L’Hivern, seguirem cap a l’Ermita de Santa Magdalena, Cal Masa i Ermita de Sant Cristòfol. Seguim en direcció a la Central Elèctrica La Gafa que deixarem a la nostra dreta fent camí en direcció a La Coma i Les Fonts del Cardener on acabarà la caminada. Donat que la llarga es molt llarga caldrà esperar a que els companys baixin de la muntanya, cosa que es podrà fer passejant pel Cardener o qui ho prefereixi prenent un refresc al bar de L’Hotel Fonts del Cardener. Arribat el moment l’autocar ens recollirà per anar a buscar els que facin la llarga i ens durà a tots al restaurant.