dimecres, 20 de novembre del 2019

SORTIDA 276 SANTUARI DE ROCACORBA

SECCIÓ DE SENDERISME    SORTIDA 276
Dissabte 16 de novembre de 2019
Canet d’Adri – Santuari de Rocacorba «llarga»
Llorà - Sant Medir - Volcà la Banya del Boc «curta»
(Gironès)

Punt de trobada. Rotonda Passeig de la Riera de Teià.  7,00 hores. Itinerari autocar. Teià – Canet d’Adri  distancia 110 km. Temps 1h 30min

Nivell 1er. Dificultat mitjana. Distancia 13 km. Desnivell acumulat 606 m.  Temps 4.00 h. (circular).
Nivell 2n. Dificultat baixa. Distancia 9 Km, desnivell acumulat 366 m.  Temps  3,00 h.

Descripció de l’excursió:

Nivell 1er. L’autocar ens deixarà en un punt de la carretera, un cop passat Canet d’Adri (319m.alt). Sobre les 8,30 hores, començarem a caminar per una pista ben senyalitzada fins arribar a un trencall que s’endinsa en el bosc. Aquí  esmorzarem , seguidament enfilarem el camí de pujada en mig del bosc que, de manera constant, però sense grans desnivells anirà pujant sense descans fins arribar al santuari de Rocacorba (925m). Des d’aquest punt tindrem unes magnífiques vistes  de les valls de Llèmena i de l’estany de Banyoles. El descens es farà en un primer tram pel mateix camí per on ham pujat, fins un trencall que ens portarà a la una pista. No deixarem la pista fins arribar al punt d’inici de la excursió, on ens recollirà l’autocar  que ens portarà al restaurant  on dinarem. https://rutesicimsenfamilia.wordpress.com/2013/12/29/rocacorba/

Nivell 2º.  Recorregut circular sortint de la població de Llorà. Des del  parc infantil del centre de Llorà fem via cap al veïnat de Sant Medir, sense deixar el mateix camí, ens endinsem en un bosc planer i després de creuar un pont, arribarem a l'ermita de Sant Medir, retornem fins al pont i ara prenem el camí que ens mena cap al Pla de Sant Joan. A través d'una lleugera pujada sortim a la carretera, que hem de creuar i prendre el camí de terra. Ja tenim al davant la magnífica esplanada, fruit de les antigues erupcions del volcà i la corresponent colada de laves basàltiques.  L'ascens no és gens difícil, després d'alguns revolts, arribem a una gran esplanada coberta d'herba i de camps de conreu: som al cràter del volcà de la Banya del Boc. La baixada, seguint sempre el mateix camí, no té cap dificultat, si bé és més llarga que la pujada, ja que el pendent va baixant ben a poc a poc, i anem trobant cases, ara aquí ara allà, algunes d'antigues i d'altres de construcció recent, o de restaurades, com la masia de Cal Bolet, fins arribar de nou a llorà. https://www.femturisme.cat/ca/rutes/ruta-del-volca-de-la-banya-del-boc

14.00 h. Final del recorregut 1 i 2 nivell.  Dinar al rest. Ca l’Adroher en Canet d’Adri. 17.15 h. viatge de tornada a Teià. 18:30 h. arribada aproximada a Teià.