diumenge, 22 de gener del 2023

SECCIÓ SENDERISME - EXCURSIÓ 305

21 de Gener 2023

Cingles de Bertí

MAGNÍFICA excursió amb dos nivells de dificultat de recorregut i viatge en autocar

Lloc de trobada i hora de sortida

Autocar en parada bus de l’entrada a Teià a les 7:00h, Plaça 1 d’Octubre.

Anirem des de Teià a Castellcir, a tocar de Castellterçol, al cor del Moianès i dins el declarat Espai Natural dels Cingles de Bertí. Tenim +/- 1 hora de viatge. Més informació adjunta.

EXCURSIÓ LLARGA

Distància:  14.02 km     Desnivell positiu  391 mts.     Desnivell negatiu 391 mts.     Altitud màxima   927 mts.

Sortirem del centre de Castellcir i baixarem còmodament fins la riera, on ja divisarem a uns centenars de metres el nostre primer objectiu: lErmita de Sant Andreu de Castellcir (Km 2), erigida a la primera meitat del Segle XI i amb cementiri propi. A continuació seguirem caminant en direcció Nord, alternant pistes i corriols, en tot moment amables malgrat la pujada i amb bones vistes dels serrats propers, fins arribar al Castell de Castellcir o De la Popa (Km 4.5), magnífic castell romànic emplaçat en una gran roca amb forma de vaixell (d’aquí el seu nom). Actualment no es pot visitar el seu interior per motius de seguretat, però l’exterior ja val la pena. Seguirem pujant una mica, fins al Coll de Sauva Negra (Km 6.7), punt a partir del qual es pot dir que fem mitja volta a la ruta i ja comencem a baixar, ara per una fageda espectacular, el Bosc de la Sauva Negra, molt més pròpia de paisatges de mitja muntanya que dels altiplans del Moianès. Passarem per la Font de la Sauva Negra (Km 7.1), racó molt bonic i bucòlic. Sortint de la fageda anirem alternant trams de pista i corriol, en tot moment envoltats de boscos d’alzina, pi roig i pinassa, creuant-nos amb masos de tant en tant i sempre amb bones vistes del castell i dels serrats. Ja de tornada al poble, poc abans d’arribar-hi, farem una petita incursió per a veure la balma i salt d’aigua del Torrent d’Esplugues (Km 12), per corriol sinuós i divertit que ens acabarà conduint al punt d’arribada a Castellcir (km 14).

EXCURSIÓ CURTA

Distància:  9.2 km .    Desnivell positiu  316 mts.  Desnivell negatiu  316 mts.  Altitud màxima   860 mts

Recorregut que visita igualment el Castell de Castellcir o De la Popa i que substitueix el tram des del castell a la Sauva Negra per la pujada inicial (suau) al Serrat del Colom (amb molt boines vistes si el dia acompanya) i la visita a la Casanova del Castell, interessants indrets plens d’història. El recorregut és en sentit horari, al contrari que la llarga, i la visita a l’Ermita de Sant Andreu de Castellcir, si anem bé de temps, es faria al final de la ruta.