diumenge, 19 de febrer del 2023

SECCIÓ SENDERISME - EXCURSIÓ 306

18 de Febrer 2023

Travessa Vidrà-Vallfogona de Ripollés

Sortida amb dos nivells de dificultat de recorregut i viatge en autocar

Lloc de trobada i hora de sortida:

Autocar en parada bus de l’entrada a Teià a les 7:00h, plaça 1 d’octubre de Teià.

Excursió Llarga

Llarga:  13.700  km.  Desnivell positiu acumulat 690 mts.

Sortirem de Vidrà  seguint el cami de l'Abat Oliba (GR151) en direcció a Vallfogona del Ripolles. El camí puja de manera constant  i passarem per: “La Creu de l’Arç” – Les Portelles – Mas Palou Xic – Coll de Cristòfol – Coll de l’Home Mort – Puig de l’Obiol (1543 m) – Plana de Vidala – Coll de l’Amorriador – Pla de la Bronza i Coll de Milany  on arribem  a la  cota màxima. La visita a les restes del castell de Milany estarà condicionada a l'hora en que arribem al coll i que ens permeti arribar a Vallfogona en el temps previst.Tot i que ara pertanyen a dues comarques diferents, a l’edat Mitjana Vidrà i Vallfogona formaven part del domini dels senyors de Milany i  Conserven un entorn rural força harmoniós solcat per nombrosos camins, fagedes, masies, ponts medievals i torres de defensa. Un cop passada la serra, el camí baixa de directament a la població de Vallfogona del Ripollès, on ens recullirà l'autocar per portar-nos al restaurant on dinarem.

Excursió Curta

Curta:  9,25  km .  Desnivell positiu acumulat  384 mts.

Recorregut circular des de Vidrà, totalment independent de la Excursio llarga. Farem un recorregut que ens portarà al Salt del Moli, amb retorn a Vidrà per un cami diferent al de l'anada. Un cop finalitzada l'excursió, pujarem a l'autocar i anirem a recollir als de  “la llarga” per anar a dinar al restaurant