dimecres, 26 d’abril del 2023

SECCIÓ SENDERISME - EXCURSIÓ 307

22 d'Abril 2023

Cap de Creus - Cales de Port de la Selva

Sortida amb dos nivells de dificultat de recorregut i viatge en autocar

Lloc de trobada i hora de sortida:

Autocar en parada bus de l’entrada a Teià a les 6:45h, plaça 1 d’octubre de Teià.

Excursió Llarga

Llarga:  13.5  km.  Desnivell positiu acumulat 430 m.

Sortirem del Port de la Selva, per endinsar-nos el massís del Cap de Creus, per una pista que puja fins el Mas Puignau, un dels trenta-dos masos, que fa uns 70 anys eren ocupats i ara la majoria son ruïnes. Seguirem en baixada fins  a Sant Baldiri de Taballera, santuari que era el centre religiós i econòmic de les masies del cap de Creus, i que va esta en funcionament des de el segle VI fins a finals del segle XIX. Després de mes de 60 anys de progressiva decadència, a partir del 1985 varen començar les obres de neteja i restauració.

Ara per camí i pistes, anirem fins a cala Talabre, nomes accessible a peu o en barca. Després de gaudir, d’aquest indret, tornem a pujar fins Puignau i Puig d’en Llaures, al Cap Gros, on tindrem una vista   panoràmica del Golfet.

Per un camí en forta baixada, arribarem al costat del mar i ara anirem resseguin diferents cales com Aiguadolç, Fornells, Cativa, ...fins arribar al Port de la Selva., on ens esperarà  l’autocar que ens portarà al restaurant la Balleta de Llança.

Excursió Curta

Curta:  11,2 km .  Desnivell positiu acumulat  320 m.

La curta tindrà el mateix recorregut que la llarga, excepte la visita a la cala Talabre. La part final de la excursió, per la cales Aiguadolç, Fornells, Cativa, intentarem que els dos nivells facin  junts el recorregut fins a Port de la Selva, on haurem de agafar l’autocar, per anar al restaurant.