diumenge, 21 de maig del 2023

SECCIÓ SENDERISME - EXCURSIÓ 308

20 de Maig 2023

Pic de Portella - Pic de la Dona -  Coll de la Marrana

Lloc de trobada i hora de sortida:
Amb autocar a l’entrada de Teià (rotonda parada del bus) a les 6:30h
Temps estimat de Teià a la Estació d'esquí de Vallter 2,15-2,30 hores
Punt de trobada a l’Estació d'esquí de Vallter 2000 a les 9 hores

Llarga 11,500 Km. amb un desnivell positiu i negatiu de 710 mts. (circular)
Curta 6 km. amb un desnivell positiu de 39 mts. i negatiu de 146 mts. (travessa)

Llarga.-
Sortirem de l'estació d'esquí i pujarem direcció nord-est paral·lel al Torrent de la Portella, pujarem de 2.150 m a 2.413 m fins arribar a la Portella de Mentet, allà girarem a l’esquerra passarem per el Pic de la Portella (2.569 m) i pujarem direcció Pic de la Dona (2.702 m) punt mes alt de la sortida ara baixarem direcció sur oest deixa'n a la dreta el Pic de Bacivers i passarem per Xemeneies de Bacivers, Puig D’ombriaga
i Coll de la Geganta allà tirarem a la dreta deixa'n el camí que puja a Bastiments arribant a L’estany de Bacivers (2.615 m) tornarem enrere i anirem a buscar el Pas del Bou deixant a la dreta el Pic de Bastiments arribarem al Coll de la Marrana (2.533 m) tirant avall passarem pel Refugi Vell de Ulldeter (runes) anirem tirant a vall per les pistes d'esquí fins arribar a l'estació d'esquí i donar com ha finalitzada l'excursió

Curta.- Sortirem de Vilallonga de Ter travessant un pont sobre el Riu Ter un metros mes endavant girarem a l’esquerra trobarem la Font Negre (lloc d’esbarjo) anirem tirant endavant per un corriol que puja suaument fins arribar a la carretera que va de La Roca a l’Abella allà baixarem un tros de carretera fins el poble de La Roca ens endinsarem fins al fondo del poble on trobarem un mirador, tornarem enrere fins tornar trobar la
carretera baixarem 100 mts per la carretera i en front trobarem un camí que va direcció Llanars pel camí trobarem la Mare de Deu del Reim seguirem fins arribar a Llanars, tirarem una mica a la dreta i passant per davant d’una casa sola enfilarem cap a Camprodon anirem per un corriol que ens portarà a passar una Passera (Pont metàl·lic) travessarem un camí asfaltat i mes endavant tornarem a trobar una altra Passera
que ens portarà a la Font de la Forcara hi ha a Camprodon esperarem als de la llarga per anar a dinar junts.